Efecto del exceso de hashtags en el engagement; percepción de usuarios en Instagram y TikTok

Monograph : Project Report
[thumbnail of PDF]
Preview
Text (PDF)
KU_MABachSciIMCommunicationsEs0004.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (1MB) | Preview

Este estudio analiza el comportamiento de los usuarios nicaragüenses que utilizan con frecuencia redes sociales como Instagram y TikTok, y examina cómo perciben el uso excesivo de hashtags en contenido publicitario. Determina si esta práctica genera un nivel de interacción que beneficia o perjudica a las empresas o creadores de contenido. También busca identificar si los usuarios tienden a rechazar o, por el contrario, a involucrarse con publicaciones que incluyen una cantidad determinada de hashtags.
----------------
This study analyzes the behavior of Nicaraguan users who frequently use social media platforms such as Instagram and TikTok, and examines how they perceive the excessive use of hashtags in advertising content. It determines whether this practice generates interaction that benefits or harms companies or content creators. It also seeks to identify whether users tend to reject or, on the contrary, engage with posts that include a certain number of hashtags.

Title: Efecto del exceso de hashtags en el engagement; percepción de usuarios en Instagram y TikTok
Creators: Irías, Atenea Lydiann and Alarcón Téllez, Briseth Nazarena
Date: 26 April 2025
Institution: Keiser University Latin American Campus
Publisher: Keiser University
Place of Publication: Managua
Item Type: Monograph
Thesis Type: Other
Monograph Type: Project Report
Additional Information: Proyecto de fin de curso para optar al grado de Licenciatura en Ciencias en Comunicaciones Integradas de Marketing
Subjects: Philosophy. Psychology. Religion [B] > Psychology [BF] > Applied psychology [BF636]
Social Sciences [H] > Commerce [HF] > Marketing. Distribution of products [HF5410]
Social Sciences [H] > Commerce [HF] > Advertising [HF5801]
Technology [T] > Technology (General) [T1] > Information technology [T58.5]
Uncontrolled Keywords: Hashtags, engagement, usuarios, publicidad, contenido, percepción, redes sociales, social media
Date Deposited: 31 Jul 2025 02:20
Last Modified: 10 Sep 2025 20:46
URI: https://kurepository.keiseruniversity.edu.ni/id/eprint/6




Contact: Keiser University Latin American Campus

Actions (login required)

View Item
View Item

 

 

 

Basic Search

Filter









Academic






Type