La guerra táctica en la última milla: Un estudio de caso de la guerra de Hard Seltzer en Nicaragua

Monograph : Technical Report
[thumbnail of PDF]
Preview
Text (PDF)
SMDepResAcadRes0005.pdf - Submitted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (767kB) | Preview

Este estudio de caso analiza la rivalidad táctica entre Hard Seltzer Spark, de la Compañía Cervecera de Nicaragua (CCN), y Seltzer Flor de Caña en el emergente mercado nicaragüense de hard seltzer. Examina un modelo de competencia de pocos rivales, caracterizado por la interdependencia y la rigidez de precios, según el modelo de Sweezy, e integra los planteamientos de Porter sobre diferenciación y ejecución estratégica. A partir de evidencia de campo y de un sondeo de mercado, identifica la interacción entre la estrategia digital y la visibilidad en el punto de venta como los factores determinantes del posicionamiento y del éxito competitivo en el segmento de mercado.
-------------------
This case study analyzes the tactical rivalry between Hard Seltzer Spark, produced by Compañía Cervecera de Nicaragua (CCN), and Seltzer Flor de Caña in the emerging Nicaraguan hard seltzer market. It examines a model of competition among a few rivals characterized by interdependence and price rigidity, following Sweezy’s framework, and integrates Porter’s approaches to differentiation and strategic execution. Based on field evidence and market survey data, the study identifies the interaction between digital strategy and point-of-sale visibility as key factors determining brand positioning and competitive success among consumers.

Title: La guerra táctica en la última milla: Un estudio de caso de la guerra de Hard Seltzer en Nicaragua
Creators: Cerda Vásquez, Orlando Salvador
Date: October 2025
Institution: Keiser University Latin American Campus
Publisher: Keiser University
Place of Publication: San Marcos
Item Type: Monograph
Monograph Type: Technical Report
Subjects: Social Sciences [H] > Industries. Land use. Labor [HD] > Industrial productivity [HD56]
Social Sciences [H] > Commerce [HF] > Marketing. Distribution of products [HF5410]
Technology [T] > Chemical technology [TP] > Fermentation industries. Beverages. Alcohol [TP500-660]
Uncontrolled Keywords: Hard Seltzer, estudio de caso, posicionamiento, marketing mix, punto de venta, competencia estratégica, case study, positioning, marketing mix, point of sale, strategic competition.
Date Deposited: 07 Nov 2025 15:45
Last Modified: 07 Nov 2025 22:28
URI: https://kurepository.keiseruniversity.edu.ni/id/eprint/25




Contact: Keiser University Latin American Campus

Actions (login required)

View Item
View Item

 

 

 

Basic Search

Filter









Academic






Type